Porozumienie bez przemocy cz. 3
Trzeci odcinek warsztatu s. Moniki Jagiełło i s. Kingi Skórskiej z cyklu Porozumienie bez przemocy, dotyczy dialogu. Uczucia i potrzeby omawiane w poprzednich odcinkach to elementy dialogu. Jak zareagować na emocje ucznia? Co i w jaki sposób powiedzieć? Czym jest i czemu służy dialog? Na te pytania znajdziesz w tej części odpowiedzi. Poznasz również schemat rozmowy z uczniem w trudnej, emocjonalnej sytuacji. Rolą nauczyciela jest nie reagować a odpowiedzieć na zaistniałą sytuację. W relacji uczeń-nauczyciel, to nauczyciel jest tym kto odpowiada za jej przebieg. Nie oceniajmy a dajmy prawo do przeżywania emocji uczniowi, ale też poznawajmy i dbajmy o własne emocje.
Nielimitowany dostęp do Portalu Katechety
- Baza wiedzy na temat katechezy w szkole, przedszkolu, parafii oraz katechezy specjalnej
- Trudne tematy, trudny uczeń, awans zawodowy, indywidualne konsultacje e-mailowe z ekspertami
- Karty pracy, scenariusze zajęć, pomoce naukowe, prezentacje multimedialne, materiały wideo, e-szkolenia, e-booki, podcasty
Sprawdź, co oferuje Portal Katechety
Uzyskaj dostęp »Logowanie:
Podobne artykuły
Zobacz również
Redaktor Naczelna
Anna Konarzewska-Żuczek
redaktor z wieloletnim doświadczeniem publikacji dla katechetów i parafii
Masz pytanie do eksperta? Napisz: [email protected]