Porozumienie bez przemocy cz. 3

Trzeci odcinek warsztatu s. Moniki Jagiełło i s. Kingi Skórskiej z cyklu Porozumienie bez przemocy, dotyczy dialogu. Uczucia i potrzeby omawiane w poprzednich odcinkach to elementy dialogu. Jak zareagować na emocje ucznia? Co i w jaki sposób powiedzieć? Czym jest i czemu służy dialog? Na te pytania znajdziesz w tej części odpowiedzi. Poznasz również schemat rozmowy z uczniem w trudnej, emocjonalnej sytuacji. Rolą nauczyciela jest nie reagować a odpowiedzieć na zaistniałą sytuację. W relacji uczeń-nauczyciel, to nauczyciel jest tym kto odpowiada za jej przebieg. Nie oceniajmy a dajmy prawo do przeżywania emocji uczniowi, ale też poznawajmy i dbajmy o własne emocje.

Nielimitowany dostęp do Portalu Katechety

  • Baza wiedzy na temat katechezy w szkole, przedszkolu, parafii oraz katechezy specjalnej
  • Trudne tematy, trudny uczeń, awans zawodowy, indywidualne konsultacje e-mailowe z ekspertami
  • Karty pracy, scenariusze zajęć, pomoce naukowe, prezentacje multimedialne, materiały wideo, e-szkolenia, e-booki, podcasty

Sprawdź, co oferuje Portal Katechety

Uzyskaj dostęp »

Logowanie:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Redaktor Naczelna

Redaktor naczelna

Anna Konarzewska-Żuczek

redaktor z wieloletnim doświadczeniem publikacji dla katechetów i parafii
Masz pytanie do eksperta? Napisz: [email protected]