Porozumienie bez przemocy cz. 3
Trzeci odcinek warsztatu s. Moniki Jagiełło i s. Kingi Skórskiej z cyklu Porozumienie bez przemocy, dotyczy dialogu. Uczucia i potrzeby omawiane w poprzednich odcinkach to elementy dialogu. Jak zareagować na emocje ucznia? Co i w jaki sposób powiedzieć? Czym jest i czemu służy dialog? Na te pytania znajdziesz w tej części odpowiedzi. Poznasz również schemat rozmowy z uczniem w trudnej, emocjonalnej sytuacji. Rolą nauczyciela jest nie reagować a odpowiedzieć na zaistniałą sytuację. W relacji uczeń-nauczyciel, to nauczyciel jest tym kto odpowiada za jej przebieg. Nie oceniajmy a dajmy prawo do przeżywania emocji uczniowi, ale też poznawajmy i dbajmy o własne emocje.
- Data: 05.04.2022
Nazywanie potrzeb własnych i ucznia, i dbanie o nie cz.2
Drugi odcinek szkolenia prowadzonego przez s. Monikę Jagiełło i ś. Kingę Skórską dotyczy radzenia sobie z uczniem sprawiającym trudności w trakcie lekcji. W tej części omówione zostały kwestie związane z nazywaniem i dbanie o potrzeby własne i potrzeby ucznia. Prowadzące zwracają uwagę na to, że każde zachowanie nawet to trudne dąży do zaspokojenia jakiejś potrzeby. Nasze potrzeby to wewnętrzny mobilizator skłaniający nas do działania. Jeżeli nazwiemy potrzeby łatwiej jest się nam porozumieć.
- Data: 09.03.2022
Emocje i uczucia cz.1
Trudne, konfliktowe sytuacje na lekcjach religii, trudny uczeń, który nie ma ochoty słuchać to częste zjawisko na lekcji. Jak sobie z tym poradzić? Jak się zachować? Jak nie stracić równowagi? Jak sobie pomóc? Jak dalej poprowadzić lekcję przy dużym rozproszeniu uczniów? Na te i inne pytania starają się w swoim kursie odpowiedzieć S. Monika Jagiełło i S. Kinga Skórska. Zapraszam do obejrzenia i wysłuchania pierwszej części szkolenia prowadzonego przez doświadczone trenerki. Siostry pokazują metodę pracy - porozumienia bez przemocy. Pierwszy jej etapem ma być nazwanie uczuć i emocji. Dodatkowo do kursu załączone są ćwiczenia, które w praktyczny sposób pomogą zapanować na uczuciami, nazwać je.
- Data: 17.02.2022
Sytuacje konfliktowe
Sytuacje konfliktowe w pracy z nastolatkami tak naprawdę będą dotyczyć nas wszystkich. Wcześniej czy później zetkniemy się z sytuacją, kiedy trzeba będzie zareagować we właściwy sposób na zaistniały konflikt. Ze szkolenia dowiesz się: Jakie mamy sytuacje konfliktowe? Jak się zachować? Co robić, kiedy nie działają zwykłe metody? Jakie błędy popełniamy w sytuacjach konfliktowych z nastolatkami? Szkolenie pozwoli Ci poznać również metody rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
- Data: 30.11.2021
Redaktor Naczelna
Anna Konarzewska-Żuczek
redaktor z wieloletnim doświadczeniem publikacji dla katechetów i parafii
Masz pytanie do eksperta? Napisz: [email protected]