Postawy wspierające ucznia w spektrum autyzmu
W trakcie webinaru można poznać i dowiedzieć się o dziewięciu postawach wspierających dzieci w spektrum autyzmu. Ważnym jego przesłaniem jest, że każda osoba w spektrum autyzmu ma swoje szczególne zdolności. Co zaburza nasze patrzenie na osoby w spektrum autyzmu? Co robić, aby nie upraszczać naszego patrzenia na osoby w spektrum autyzmu? Jak szukać alternatyw w pracy z uczniem w spektrum autyzmu? Jak utrzymywać kontakty z rodzicami dziecka w spektrum autyzmu? Zachęcamy do zapoznania się z webinarem, który prowadzi p. dr. Aneta Rayzacher-Majewska.
- Data: 12.01.2023
Dostosowanie wymagań edukacyjnych z religii dla uczniów z zespołem Aspergera
Coraz częściej spotykamy się na lekcjach religii z uczniami mającymi orzeczenia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dostosowanie wymagań edukacyjnych jest obowiązkiem każdego katechety. Z webinaru dowiesz się do czego zobowiązany jest katecheta? W jaki sposób te obowiązki wypełnić? Jakie masz obowiązki w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami? Czego można dowiedzieć się z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego? Które wnioski tego orzeczenia dotyczą w szczególny sposób katechety? Co robić, aby poprawić funkcjonowanie ucznia z orzeczonymi specjalnymi potrzebami na lekcjach religii? Poznasz konkretne przykłady, które można zastosować przy pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami.
- Data: 09.12.2022
Katecheta wobec uczniów w spektrum autyzmu
Uczniów w spektrum autyzmu można dzisiaj spotkać w większości szkół, a więc i na lekcjach religii spotykamy się z nimi. Ten odmienny, indywidualny sposób rozwoju jest współcześnie coraz częściej diagnozowany. Zapraszamy do obejrzenia pierwszego webinarium Pani dr Anety Rayzacher-Majewskiej, z cyklu trzech webinariów poświęconych tej tematyce. Co to jest spektrum autyzmu? Jak współpracować z uczniem w spektrum autyzmu na katechezie w szkole i parafii? Jak samemu przygotować się do pracy z uczniem w spektrum autyzmu? Jak wspierać uczniów w spektrum autyzmu? Wszystkie te zagadnienia omówione zostały w szkoleniu, do którego obejrzenia zapraszamy.
- Data: 09.10.2022
Oddziaływanie katechetyczno-duszpasterskie w pracy z osobami z głębszą i głęboką niepełnosprawnością intelektualną
W artykule przedstawione zostały możliwości efektywnego prowadzenia specjalnej działalności katechetyczno-duszpasterskiej z osobami dotkniętymi głębszą i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Praca z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie jest zupełnie inna od tej, która obejmuje osoby pełnosprawne czy nawet osoby z lekką niepełnosprawnością, autorka stara się przedstawić temat w sposób konkretny, przystępny i głęboko powiązany z praktyką.
- Data: 15.11.2021
Kolorowanki do szopki
Wydrukuj poszczególne postaci występujące w szopce bożonarodzeniowej. Każdą postać możesz dać innemu dziecku do pokolorowania a potem możecie na dużym kartonie/papierze naklejając stworzyć własną szopkę. Obrys szopki na papierze dzieci mogą namalować farbami lub kredkami, dodatkowo mogą dorysować trawę, drzewa i inne elementy.
- Data: 09.11.2021
Prezentacja: AAC w pracy katechety
Wspomagająca i alternatywna komunikacja jest bardzo ważna w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Z prezentacji dowiesz się czym są znaki ACC, do czego służą, jak je tworzyć, jak pomóc dziecku w komunikacji. Ponadto poznasz odpowiedź na pytanie jak posługiwać się symbolami? Jak tworzyć znaki, karty pracy? Prezentacja obrazowo pokazuje wszystkie elementy pracy.
- Data: 25.04.2022
Kategorie
Redaktor Naczelna
Anna Konarzewska-Żuczek
redaktor z wieloletnim doświadczeniem publikacji dla katechetów i parafii
Masz pytanie do eksperta? Napisz: [email protected]