Katecheta wobec uczniów w spektrum autyzmu
Czy spotkałeś się już w swojej pracy z dzieckiem, dziećmi w spektrum autyzmu? To wyjątkowe dzieci, bardzo inteligentne ale żyjące jakby w swoim świecie. Uczniów w spektrum autyzmu można dzisiaj spotkać w większości szkół a więc i na lekcjach religii. Co to jest autyzm? Dzisiaj mówimy, że to odmienny, indywidualny sposób rozwoju. Piękne określenie ale i bardzo trudne, zarówno dla dziecka, jak i dla jego rodziców, nauczycieli.
Jak więc powinno się postępować z uczniem w spektrum autyzmu? Jak przygotować się do pracy z uczniem w spektrum autyzmu? Jak współpracować z takim uczniem? Jak go wspierać? Jak współpracować i komunikować się z rodzicami dziecka w spektrum autyzmu? Jak pomóc w przygotowaniach do sakramentów? To ważne i bardzo trudne pytania. Pani dr Aneta Rayzacher-Majewska w cyklu webinariów „Katecheta wobec uczniów w spectrum autyzmu” odpowiada na te pytania, dzieląc się swoją wiedzą w temacie. Pierwsza część jest wstępem i omówieniem najważniejszych podstawowych kwestii dotyczących codziennej pracy. Druga i trzecia część dotyczyć będzie względów praktycznych dostosowań, postaw wspierających uczniów w spektrum autyzmu a także zawierać będzie wskazówki jak wspierać uczniów.
Pierwsza część cyklu już dostępna na Portalu Katechety, wkrótce zamieścimy kolejne. OBEJRZY FILM
Podobne artykuły
Zobacz również
Redaktor Naczelna
Anna Konarzewska-Żuczek
redaktor z wieloletnim doświadczeniem publikacji dla katechetów i parafii
Masz pytanie do eksperta? Napisz: [email protected]